Стаття №6 з журналу «ДИВОСЛОВО» №09 (666) 2012 р.
Людмила МОЗГОВА. Гендерне прочитання балад у школі
Український фольклор має велику цінність як джерело культури народу, адже вміщує в собі етнопедагогічні засади виховання молоді, а його мотиви становлять основу багатьох художніх творів романтичного напряму. Серед казок, легенд, переказів важливим для літературознавства є вивчення провідних мотивів балад, адже саме вони поряд з іншими аспектами ілюструють особливості гендерної культури народу, зокрема стосунків між дівчиною і хлопцем, чоловіком і дружиною, невісткою і свекрухою, матір’ю і сином. Цей жанр використовували у своїй творчості П.Гулак-Артемовський, Л.Боровиковський, І.Вагилевич, М.Костомаров, А.Метлинський, В.Забіла, М.Шашкевич, Т.Шевченко, Ю.Федькович, Б.Грінченко, Ю.Липа, І.Драч та ін. Тим часом актуальним залишається питання класифікації основних гендерних мотивів та визначення методичних особливостей вивчення балад у процесі літературної освіти учнів у середній школі.