Стаття №1 з журналу «ДИВОСЛОВО» №07 (652) 2011 р.
Мирослава КРИСЬКІВ, Володимир МЕЛЬНИЧАЙКО.
Синтаксис учнівських переказів
Важливим завданням шкільного курсу української мови є «вироблення у школярів компетенції комунікативно виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях» [7; 1]. Посилення практичного аспекту навчання рідної мови, потреба підвищувати мовленнєву компетенцію учнів зумовлює пошук найефективніших методів роботи вчителя. Навчальний процес можна вважати оптимально організованим, якщо він забезпечуватиме планомірний і неухильний мовний розвиток кожного школяра. Неодмінною ж умовою цього є постійна опора на мовний досвід учнів: тільки знання реального рівня їхніх мовленнєвих умінь дасть змогу вчителеві вибирати найбільш цілеспрямовані методи, прийоми, засоби навчання.