![Календарно-тематичне планування уроків з української мови та літератури на 2024-2025 н.р. (5-11 класи) Календарно-тематичне планування уроків з української мови та літератури на 2024-2025 н.р. (5-11 класи)](https://dyvoslovo.com.ua/wp-content/uploads/2024/07/-2024-2025-e1720116101819.jpg)
Стаття №1 з журналу «ДИВОСЛОВО» №02 (683) 2014 р.
Неллі БОНДАРЕНКО, Наталія СКРИПЕЦЬ. Диктант як ефективний
прийом навчання правопису
Диктант – вид письмової роботи, під час якої учні самостійно, без сторонньої допомоги й опори на будь-які допоміжні засоби (посібники, дошку) записують озвучений учителем текст, керуючись тільки здобутими раніше знаннями, засвоєними правилами і сформованими вміннями й навичками.
У практиці навчання орфографії поширені диктанти таких видів: попереджувальний; пояснювальний; вибірковий; словниковий; зоровий (самодиктант); творчий (у різних його варіантах); контрольний.
Усі названі види диктантів суто навчальні, за винятком останнього, який виконує здебільшого функцію контролю.