Розробки уроків для 5-10-х класів, ЗНО

Стаття №4 з журналу “ДИВОСЛОВО” №12 (753) 2019 р.

МОВНО-ЛІТЕРАТУРНІ ТЕСТИ

Ольга РУДНИЦЬКА, учитель-методист Луцького НВК «Гімназія № 14 імені Василя Сухомлинського»

Відомо, що ЗНО – це випробування не лише для учнів, а й для їхніх наставників, адже результат ЗНО репрезентує ефективність роботи вчителя. Щоб ґрунтовно підготувати одинадцятикласників до розв’язання тестових завдань, педагоги використовують різноманітні прийоми та методики. Моїм лайфхаком є мовно-літературні тести. Ці завдання перевіряють знання й уміння здобувачів освіти з різних розділів мовознавчої науки. Але змістове наповнення тестів – це літературний матеріал. Таке поєднання дає змогу організувати комплексну перевірку. Апробація завдань показала, що найкраще організовувати роботу так: учні спочатку виконують тестове завдання з української мови, а потім пояснюють зміст термінів, указують, із яких творів узято цитати, називають прізвища авторів, жанри, імена персонажів тощо. Подаю як зразок завдання, укладені за аналогією до першої частини тестового зошита ЗНО відповідно до Програми 2020 року. За бажанням учителі можуть створювати власні варіанти.

Отримати методичну статтю з журналу

Інтернет-магазин АБАРІС