Стаття №5 з журналу «ДИВОСЛОВО» №10 (703) 2015 р.
Інна ЗАСТАВСЬКА, Юлія ТИМОШЕНКО. Завдання
для контрольного оцінювання з української літератури
(7 клас, І семестр)
Добірку контрольних завдань підготували члени творчої групи вчителів української мови та літератури Запорізької області. Тести складено на основі найновіших здобутків педагогічної, методичної, психологічної наук з додержанням принципів особистісно зорієнтованого навчання, «природовідповідності», а також наступності й перспективності, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей школярів.
Перелік тем відповідає чинній шкільній програмі з української літератури для шкіл з українською та російською мовами навчання й адаптований до 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Зокрема автори використовують компетентнісно зорієнтовані тестові завдання закритого типу (з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення послідовності, відповідності), а також відкритого типу з розгорнутою відповіддю, що розвивають логічне мислення дитини та активізують розумові процеси.
Результати тестів обчислюються сумою балів, які учень набирає за кожне завдання. Максимальна кількість балів за тест – 50. Конвертація балів: «12» – 50-46; «11» – 45-41; «10» – 40-36; «9» – 35-31; «8» – 30-26; «7» – 25-21; «6» – 20-16; «5» – 15-11; «4» – 10-8; «3» – 7-5; «2» – 4-2; «1» – 1.
На виконання одного завдання з вибором правильної відповіді радимо відводити до 30 секунд, а на встановлення відповідності, правильної послідовності – від 30 секунд до 1 хвилини. Тоді на виконання письмового завдання в учнів буде 15-17 хвилин.