
Стаття №7 з журналу «ДИВОСЛОВО» №10 (703) 2015 р.
Оксана ДІЛЬНА. Типові анормативи у мовленні
сучасного школяра
Мовлення сучасних школярів часто не відповідає нормам літературного зразка. Це зумовлено цілою низкою чинників, пов’язаних зі специфікою функціонування української мови в нашій державі: недосконалістю мовного законодавства, низьким рівнем престижу української мови в суспільстві, дискусійністю чинного правопису тощо. Зрештою, учням іноді бракує взірця для наслідування. Державники, працівники державних установ нерідко демонструють зневажливе ставлення до української мови та незадовільну мовленнєву культуру. Деякі теле- і радіоканали звертаються до нас мовою сусіда-агресора й колишнього колонізатора, а мовлення журналістів україномовних ЗМІ не завжди добірне й нормативне. Мовленнєва культура в декотрих родинах залишає бажати кращого, крім того, не всі педагоги володіють досконалим літературним мовленням.