Журнал «Бібліотечка «ДИВОСЛОВА» №04-05 2021 року
Зошит для робіт
з української літератури
для 6 класу
У робочому зошиті подано систему інтерактивних завдань до уроків української літератури для 6-го класу відповідно до календарного-тематичного планування.
Дидактичні методи та прийоми, запропоновані укладачами, відображають спрямованість на реалізацію особистісно зорієнтованого, компетентнісного, проблемного навчання літератури.
Види та форми робіт сприяють розвитку творчих і комунікативних здібностей учнів, їхнього самостійного і критичного мислення, культури полеміки, уміння аргументовано доводити власну думку.
Робочий зошит містить завдання на розвиток мислення, пам’яті, уяви, творчих здібностей.
ЗМІСТ
1. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книжки впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору (стор. 6)
2. Роль і місце пісні в житті українців. Основні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди (стор. 8)
3. Пісні літнього циклу (стор. 9)
4. Пісні зимового циклу (стор. 11)
5. Веснянки (стор. 13)
6. Народні колискові пісні. Колискова пісня в житті людини. Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх (стор. 15)
7. Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького – Національний гімн нашої держави (стор. 17)
8. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського і М. Лисенка, духовним гімном України (стор. 18)
9. «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха. Патріотичні мотиви пісень літературного походження (стор. 20)
10. Микола Вороний. Стисло про письменника. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття і толерантне ставлення до інших народів (стор. 21)
11. Краса природи рідного краю в поемі. Образи та художні засоби твору. Актуальність поеми (стор. 23)
12. Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…») (стор. 25)
13. Історична основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору (стор. 28)
14. Героїзм і відвага козаків та їхнього ватажка. Художні особливості поеми (стор. 29)
15. Володимир Рутківський. Коротко про письменника «Джури козака Швайки». Історична основа твору. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди (стор. 32)
16. Поєднання у творі фантастичного та реального. Проблеми, порушені у творі (стор. 34)
17. Образи козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика і Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Аналіз художніх засобів (стор. 35)
18. Урок мовленнєвого розвитку. Написання вітального слова на честь літературного героя (стор. 37)
19. Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії» (стор. 38)
20. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною, бувало…» (стор. 40)
21. Леся Українка. «Тиша морська» – пейзажно-мариністичний малюнок (стор. 41)
22. Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками (стор. 43)
23. Щедрий на добро внутрішній світ героя (стор. 45)
24. Роль художніх засобів у творі. Портрет, пейзаж, діалоги у творі (стор. 480
25. Станіслав Чернілевський. Стисло про письменника. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей (стор. 51)
26. Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар-птиця» (стор. 55)
27. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя (стор. 57)
28. Ігор Калинець – талановитий український поет, автор віршів для дітей (стор. 59)
29. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. (стор. 60)
30. Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі (стор. 63)
31. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Добро й любов до світу (стор. 64)
32. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом (стор. 65)
33. Порушення питань моралі, дружби, сили слова у казці-притчі. Образи твору (стор. 66)
34. Проблематика казки-притчі «Говорюща риба» (стор. 67)
35. Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захопливий сюжет твору (стор. 69)
36. Мрія і дійсність, романтичне і буденне в повісті (стор. 72)
37. Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті (стор. 74)
38. Світ природи у творі. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя (стор. 78)
39. Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту (стор. 82)
40. Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом (стор. 84)
41. Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті (стор. 87)
42. Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків (стор. 89)
43. Урок виразного читання. Читання прозового уривка з повісті (стор. 90)
44. Леся Воронина – сучасна письменниця. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» – фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності (стор. 92)
45. Робота над змістом твору. Проблеми сміливоcті та боягузтва в повісті (стор. 95)
46. Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині (стор. 98)
47. Клим Джура – рятівник світу. Його друзі і вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя (стор. 101)
48. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Леонід Глібов. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука» (стор. 104)
49. «Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості у байці «Жаба і Віл» (стор. 106)
50. Урок мовленнєвого розвитку. Написання листа авторові байок Леоніду Глібову (стор. 108)
51. Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовому письменстві (стор. 110)
52. Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів (стор. 113)
53. Книжки, які не псуються від спеки (або що читати на канікулах) (стор. 117)
54. Дотичні джерела (стор. 119)
Журнал у паперовому вигляді можна замовити в редакції за телефонами
(098) 606-23-81
Вартість журналу — 160 грн.
Вартість журналу (електронна версія) — 140 грн.
Замовлення відправляється за рахунок отримувача.
Замовити паперову версію журналу