Стаття №13 з журналу «ДИВОСЛОВО» №12 (657) 2011 р.
Євген НАХЛІК. Пекло в «Енеїді» Івана Котляревського: генеза й міфологічні
сенси
(античні та християнські)
Картини потойбічного світу в «Енеїді» Вергілія і в травестійній «Енеїді» Івана Котляревського не збігаються. Вергілій подає потойбіччя за сучасними йому античними міфологічними уявленнями — як підземне царство, по-грецькому Аїд (у римлян — Орк), що до нього входять через печеру, за якою лежать пустельні простори, далі тече підземна річка, через яку перевізник доставляє човном душі померлих у царство тіней. На його початку перебувають душі тих, кого спіткала насильницька смерть (їм відведено різні пороги, чи то пак смуги, відповідно до різновиду смерті: тіні немовлят; тіні безневинно загиблих; тіні самогубців; тіні загиблих від нещасливого кохання; тіні полеглих у битвах доблесних воїнів).