Стаття №8 з журналу «ДИВОСЛОВО» №11 (668) 2012 р.
Марина НАБОК. Українська усна народна творчість
у системі літературної освіти
Проблеми, сформульовані в «Концепції…» Г.Клочека давно потребують уваги вчених, методистів, учителів-практиків, адже чинні принципи навчання, психолого-педагогічні основи їх нині здебільшого вже не актуальні. Попри те, що в навчальні програми введено творчість раніше забутих або замовчуваних письменників, в основу вивчення їхніх творів досі не покладено українську національну ідею. Що це значить? На уроках, як і в радянській школі, учні з’ясовують особливості ідейно-тематичного змісту творів названих письменників осібно від надбань сучасного народознавства, літературознавства, педагогіки, національного державотворення і суспільного життя загалом. Отже, вони оволодівають певними знаннями, не усвідомлюючи вповні, для чого їм потрібні ці знання.