Стаття №2 з журналу «ДИВОСЛОВО» №11 (656) 2011 р.
Людмила МОЗГОВА. Літературно-гендерна наочність як чинник
формування гендерно-літературної компетентності старшокласників
У сучасному шкільництві актуальним є формування учнівської компетентності, яка, окрім знань, умінь та навичок, передбачає залучення власного життєвого досвіду та виховання критичного ставлення до суспільних змін. Художні тексти української літератури — це важливе джерело для вивчення тендерної культури нації. Суспільство демонструє різні зразки статевої поведінки. Українська традиція культивує паритетність у стосунках між чоловіками і жінками. Тим часом є неповні сім’ї, де діти не можуть перейняти позитивного тендерного досвіду спілкування, актуальними лишаються проблеми СНІДу, насильства в сім’ї, культури сексуальних стосунків тощо. Саме тому урок української літератури має виконувати важливу роль у справі формування гендерно-літературної компетентності старшокласників.