Конспекти уроків для 5-11-х класів, ЗНО

Календарно-тематичне планування уроків з української мови та літератури на 2024-2025 н.р. (5-11 класи)/-->

Стаття №5 з журналу «ДИВОСЛОВО» №10 (679) 2013 р.

Катерина КРИВОПИШИНА. Художнє осмислення воєнного геноциду

у прозі Василя Захарченка

   Художнiй доробок черкаського письменника Василя Захарченка – лауреата Нацiональної премiї iм. Тараса Шевченка, лiтературних премiй iм. Юрiя Яновського та Андрiя Головка – усе ще лишається поза шкiльною програмою. Поодинокi розробки урокiв за його творчiстю не заповнюють iнформацiйного вакууму навколо постатi цього цiкавого й надзвичайно глибокого лiтератора.

   Ознайомлюючи школярiв з iсторiєю Голодомору в Українi, учителi зазвичай звертаються насамперед до творiв В.Барки й У.Самчука. Тим часом значущим, мистецьки виваженим i масштабним є також роман «Прибутнi люди» В.Захарченка. Про виживання свiдомих українцiв в умовах радянської системи учнi дiзнаються, читаючи романи «План до двору» Т.Осьмачки та «Тигролови» І.Багряного. В.Захарченко розкриває цю проблему у «Великих ловах» – романi-документi, романi-фактографiї, написаному на основi документального вивчення тисяч справ репресованих.

   Проаналiзувати подiї Другої свiтової вiйни шкiльна програма пропонує на матерiалi кiноповiстi О.Довженка «Україна в огнi» та повiстi Гр.Тютюнника «Климко». На нашу думку, опрацювавши цi твори, доречно продовжити з одинадцятикласниками розмову про долю рiдного народу у воєннi роки, розглянувши роман В.Захарченка «Довгi присмерки», зокрема один iз його роздiлiв «Чорна пiхота».

Отримати методичну статтю з журналу

Интернет-магазин АБАРИС