![Календарно-тематичне планування уроків з української мови та літератури на 2024-2025 н.р. (5-11 класи) Календарно-тематичне планування уроків з української мови та літератури на 2024-2025 н.р. (5-11 класи)](https://dyvoslovo.com.ua/wp-content/uploads/2024/07/-2024-2025-e1720116101819.jpg)
Стаття №3 з журналу «ДИВОСЛОВО» №09 (654) 2011 р.
Тетяна БЕЦЕНКО. Філологічний аналіз думи «Маруся Богуславка»
Думи належать до складних творів — і за жанром, і за композицією, а також за мовно-образною організацією та способом виконання. Проблемним є вивчення дум — народних епіко-ліричних пісенних творів героїчного, рідше соціально-побутово змісту, які, на думку вчених, тісно пов’язані з іншими жанрами народної творчості: піснею-баладою, казкою, легендою, анекдотом, голосінням, замовлянням та ін. У зв’язку з цим пропонуємо розглядати думу «Маруся Богуславка» на уроках літератури, застосовуючи комплексний філологічний аналіз тексту, поєднуючи літературознавчий, лінгвістичний та стилістичний аналізи. Це допоможе учням глибоко зрозуміти ідейно-тематичний зміст думи, сюжет і композицію твору, а також належним чином осмислити мораль тощо.
Попередня стаття До змісту Наступна стаття