Стаття №5 з журналу «ДИВОСЛОВО» №05 (758) 2020 р.
СЛОВЕСНО-СТИЛЬОВИЙ АНАЛІЗ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ В ШКОЛІ
Юрій БОНДАРЕНКО, професор Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя
Автор статті окреслює навчальну модель застосування словесно-стильового опрацювання художнього твору на уроках літератури. Він розкриває сутність ключового поняття, визначає компетенції для формування в школярів, пояснює зміст основних етапів цього виду діяльності. У статті розвинуто ідею структурно-стильового аналізу, у межах якого словесно-стильовий займає важливе місце, забезпечуючи комбінування мовних і стильових спостережень, що відповідає природі мистецтва слова та формуванню в учнів відповідних уявлень про неї.
Ключові слова: словесно-стильовий аналіз, структурно-стильовий аналіз, мова й стиль літературного твору, етапи навчальної діяльності.
VERBAL AND STYLISTIC ANALYSIS OF A LITERARY TEXT
IN SECONDARY SCHOOL
Yurij BONDARENKO, Dr. habil., Mykola Hohol State University of Nizhyn
The author of the article outlines a learning model of verbal and stylistic analysis of a literary text at literature lessons. He defines the category, identifies the students’ competencies to be formed, and explains the main stages of this activity. The article develops the idea of structural and stylistic analysis, and of the verbal and stylistic analysis as its important part; the latter ensures the combination of linguistic and stylistic observations in line with the nature of literature, thus forming corresponding beliefs about it on the part of students.
Key words: verbal and stylistic analysis, structural and stylistic analysis, language and style of a literary text, stages of learning activity.