Стаття №13 з журналу «ДИВОСЛОВО» №04 (649) 2011 р.
Ірина ФАРІОН. Навчаючи, не лише вчимося, а й зростаємо духом
«Нова доба нового прагне слова»,- ці поетові слова поширюють свою актуальність і на навчально-наукову та академічну літературу. Потреба такого оновлення не тільки у невичерпному науковому потрактуванні явищ на всіх структурних рівнях мови, а й в ідеології часу. Мова завжди була і буде набагато більше, ніж об’єкт наукового студіювання, — це форма буття нації і знаряддя зміни суспільства. Не відобразити цього в навчальному посібникові чи підручникові — інтелектуально викладати із зав’язаними очима. З огляду на це відомі підручники та посібники з сучасної української мови — то насправді зовсім різні ідеологічні зрізи тих самих мовних категорій.