Розробки уроків для 5-7-х класів

Календарно-тематичне планування уроків з української мови та літератури на 2017-2018 н.р. (5-11 класи)

Стаття №8 з журналу «ДИВОСЛОВО» №03 (708) 2016 р.

Марія БРАТУСЬ. Лінгвокраїнознавчий аспект вивчення

творчості Тараса Шевченка на заняттях

з української мови як іноземної

Тарас Шевченко – геній українського народу, людина, яка своїми унікальними творами відкрила нову сторінку в історії української мови і літератури. По-сучасному звучать нині такі Шевченкові слова: «Схаменіться! Будьте люди, / Бо лихо вам буде. / Розкуються незабаром / Заковані люде, / Настане суд, заговорять / І Дніпро, і гори!»; «В своїй хаті своя й правда, / І сила, і воля…»; «Борітеся – поборете, / Вам бог помагає! / За вас правда, за вас слава / І воля святая!»

Письменниця Є. Кононенко зауважує, що «імена національних поетів багатьох націй є заблокованими для світу, навіть для освіченої його частини, і свідчать перш за все про те, як мало знає людство про національні культури..» [5, с. 76]. Для українців Т. Шевченко – геніальний поет-пророк, але ким є ця неординарна в українській культурі постать для світу? Хто він для іноземця, котрий розпочинає вивчати нашу мову й пізнавати культуру? Ознайомлення іноземців із творчістю Т. Шевченка ускладнюється через нерозуміння української мови, проте дати хоча б мінімальні знання про його поезію, допомогти відчути своєрідний узагальнений образ країни, реалії українського життя, життєвого досвіду, прагнень народу все-таки варто.

Отримати методичну статтю з журналу

Інтернет-магазин АБАРІС Репетитори України