Стаття №5 з журналу «ДИВОСЛОВО» №02 (755) 2020 р.
Методичні запропоновання
Наталії ПЕРФІЛОВОЇ, учителя-методиста Бугаської загальноосвітньої школи I–III ступенів, Донецька обл.
ВИВЧАЄМО ЖИТТЄТВОРЧІСТЬ ЛІНИ КОСТЕНКО
Урок у 7 класі за поезією «Дощ полив…»
Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Поезія «Дощ полив…».
Мета: формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, інформаційно-цифрову, соціальну і громадянську, загальнокультурну грамотність, екологічну грамотність і здоровий спосіб життя; удосконалювати предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично-зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній: ознайомити учнів з основними фактами біографії Ліни Костенко; допомогти усвідомити ідейно-художній зміст програмового твору, його красу; продовжити виробляти уміння визначати, коментувати основні мотиви поезій; розвивати навички виразного читання, володіння основними мовленнєвими видами діяльності, уміння висловлювати власну думку; виховувати спостережливість, естетичні почуття, позитивне мислення, любов до природи.
«ПОЕЗІЯ – ЦЕ ЗАВЖДИ НЕПОВТОРНІСТЬ»
Сценарій позакласного заходу, присвячений творчості Ліни Костенко
Мета: формувати інтерес учнів до життєвого та творчого шляху Ліни Костенко; розвивати навички виразного читання, творчі здібності учнів; прищеплювати захоплення творчістю поетеси; виховувати любов до поезії.
ВИВЧЕННЯ ПОВІСТІ-КАЗКИ МАРИНИ ПАВЛЕНКО
«РУСАЛОНЬКА ІЗ 7-В, АБО ПРОКЛЯТТЯ РОДУ КУЛАКІВСЬКИХ»
7 клас
Тема. Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».
Мета: подати відомості про життя та творчість сучасної української письменниці Марини Павленко; навчити визначати особливості повісті-казки як художнього жанру; продовжувати формувати вміння розпізвати засоби виразності і з’ясовувати їхню роль у творі; розвивати вміння виразно і вдумливо читати прозовий твір, навички висловлювати власні думки про суть людського життя й моральний вибір кожної особистості; спонукати до творення та примноження добра, прищеплювати любов до краси, виховувати усвідомлення відповідальності за вчинки.