Стаття №2 з журналу «ДИВОСЛОВО» №02 (659) 2012 р.
Василь ШУЛЯР. Вивчаємо новочасну літературу
Часопис «Дивослово» започаткував у свій час потрібний, на наше переконання, проект, який матеріалізувався у квартальник «Новочасна література». З перших номерів він був мені бальзамом для зболеної української читацької душі. Власне тексти, які туди ввійшли, засвідчили пересічному читачеві європейськість української літератури. Обговорення зі старшокласниками та студентами-першокурсниками переконали: якби такі твори були у шкільній програмі, то українська молодь із захопленням знайомилася б із вітчизняною літературою й культурою. І вже тоді подумалося: що ж можна винести на позакласне читання, які тексти можуть стати основою для уроків розвитку комунікативно-мовленнєвої діяльності, що пропонувати для самостійного читання, рекомендувати для вивчення в системі профільної диференціації, як підготувати звичайний середній загальноосвітній заклад до системи інклюзивного навчання і т. д. Відповіді на ці питання та способи активізації процесу читання українських творів знайшов, вчитуючись у випуски «Новочасної літератури». Зацікавленим читачам пропоную одну зі статей, яка й розкриває стратегії та подає моделі-тактики вивчення української літератури в сучасних реаліях читацького життя школярів.