Стаття №2 з журналу «ДИВОСЛОВО» №05 (650) 2011 р.
Сергій ОМЕЛЬЧУК. Вивчення функційних особливостей числівника
на засадах дослідницького підходу
Вивчення числівників в основній школі має свою специфіку, пов’язану і характером цієї частини мови, і особливостями сполучуваності цих слів з іменниками.
Зазвичай під час опрацювання розділу «Числівник» у 6-му класі більшість часу вчитель-словесник відводить формуванню орфографічних умінь і навичок (відмінюванню й правопису числівників), тим часом такі аспекти, як уживання кількісних числівників з іменниками в усіх відмінках, уживання числівників для позначення дат, часу (годин), що передбачено чинною програмою з української мови, залишаються поза увагою. Це при тому, що саме вони становлять практичні труднощі, і то не лише для учнів, а й для всіх носіїв мови. У зв’язк у з цим метою статті є розкрити функційні особливості числівника в українській мові й запропонувати деякі типи дослідницьких вправ, спрямованих на засвоєння нормативного поєднання числівників з іншими частинами мови, зокрема іменниками.