Стаття №9 з журналу «ДИВОСЛОВО» №05 (758) 2020 р.
НІМЕЦЬКІ СТАЛІ ВИСЛОВИ В ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТАХ:
ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ
Ксенія СІЗОВА, професор Кременчуцького національного університету ім. Михайла Остроградського;
Світлана СОШЕНКО, директор Центру підвищення кваліфікації та професійної адаптації Кременчуцького національного університету ім. Михайла Остроградського
У статті розглянуто особливості функціонування німецьких паремій в текстах сучасних українських інтернет-видань. З’ясовано, які саме німецькі паремії активно використовуються в текстах українських ЗМІ, а також визначено загальне і специфічне у використанні паремій сучасного медіадискурсу (німецького та українського). За допомогою порівняльного аналізу функціонування паремій у текстах німецьких і українських інтернет-ЗМІ виділено певні подібності та відмінності. Зроблено висновок: пареміологічний аналіз публіцистичних текстів є ефективним інструментом набуття мовних компетентностей здобувачами загальної середньої і вищої освіти.
Ключові слова: пареміологія, німецькі паремії, публіцистичний текст, німецькі медіа, українські інтернет-ЗМІ.
PECULIARITIES OF THE FUNCTIONING OF GERMAN SUSTAINABLE
EXPRESSIONS IN MODERN JOURNALISTIC TEXTS
Ksenia SIZOVA, professor, Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University
Svitlana SOSHENKO, associate professor, Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University
The paper deals with the peculiarities of the functioning of German paremias in the texts of modern Ukrainian Internet media. The purpose of the study is to find out exactly which German paremias are actively used in the texts of Ukrainian media, as well as to identify general and specific features in using of paremia in modern media discourse (German and Ukrainian). A comparative analysis of the functioning of the paremias in the texts of the German and Ukrainian online media revealed some similarities and differences. Paremiological analysis of media texts is an effective tool for gaining language competencies for both secondary and higher education students.
Key words: paremology, German paremias, journalistic text, German media, Ukrainian Internet media.