
Стаття №1 з журналу «ДИВОСЛОВО» №10 (703) 2015 р.
Наталія БОЙКО. Формування системних знань
на уроках літератури – запорука успішної підготовки до ЗНО
Нині система роботи зі старшокласниками спрямована на якісну підготовку до складання ЗНО. Тому вона має охоплювати не лише глибоке опрацювання базового мінімуму, а й вироблення в учнів умінь застосовувати різноманітні прийоми мислення, досліджувати явища, обґрунтовувати їх навіть на науковому рівні.
Зокрема підготовка школярів до тестування з літератури передбачає здобуття системних знань про літературний процес у цілому. Завдання словесника – знайти найефективніші способи вивчення матеріалу, щоб процес його засвоєння був необтяжливим і цікавим. Для цього доцільно розподілити навчальні теми за блоками, а в межах їх акцентувати основні моменти, що потребують посиленої уваги: розглянути ознаки літературного стилю, ознайомитися з біографією митця, проаналізувати текст твору: його мовностильові особливості, жанрову специфіку, систему персонажів, проблематику, символіку образів.