Стаття №3 з журналу «ДИВОСЛОВО» №02 (671) 2013 р.
Галина ДІДУХ. Позакласне читання: творчість Ліни Костенко
(Моделі уроків)
Об’єднання змісту кількох навчальних дисциплін навколо однієї теми набуло широкої популярності в сучасній шкільній практиці. Такі уроки характеризуються глибиною, високою інформативністю, фундаментальністю, різноплановістю, що сприяє підвищенню рівня знань учнів. Інтегровані уроки проводять зазвичай кілька фахівців: словесник разом з учителем музики, зарубіжної літератури, історії, географії, образотворчого мистецтва. Доцільна тривалість таких занять – дві академічні години. Неодмінною умовою є тісна співпраця вчителів, правильне визначення навчальної, розвивальної та виховної мети, вибір ефективних форм, методів і прийомів навчальної діяльності учнів. Опанування літературного тексту на інтегрованому уроці продуктивне лише за умови синтезу наукового і художнього типів пізнання. Взаємодія різних видів мистецтва на уроці літератури спрямована на те, щоб розвивати не лише логічне мислення, інтелект дитини, а й формувати її емоційно-почуттєву сферу.
Хочу поділитися своїм досвідом проведення інтегрованих уроків на прикладі вивчення поезії Ліни Костенко. Оскільки на творчість цієї авторки програма відводить, на мій погляд, мало годин, практикую уроки позакласного читання, моделі яких і пропоную увазі колег.