Стаття №3 з журналу «ДИВОСЛОВО» №01 (694) 2015 р.
Юлія РОМАНЕНКО. Найперше – знати мову, якою пишеш
(Урок української мови в 10 класі)
Тема. Експресивні можливості звуків української мови. Подовження приголосних, спрощення у групах приголосних. Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні.
Мета: розширити, доповнити й узагальнити знання учнів про фонетичні зміни в українській мові та стилістичні функції цих мовних явищ, навчити помічати й аналізувати їх на матеріалі текстів різних типів, стилів і жанрів; виробляти вміння визначати роль фонетичних явищ у творенні образності та поетики віршованих текстів; удосконалювати вміння самостійно знаходити, опрацьовувати, узагальнювати теоретичний матеріал і презентувати його у вигляді схем, повідомлень на лінгвістичну тему, мультимедійних презентацій тощо; розвивати навички колективної роботи, взаємонавчання та взаємодопомоги; виховувати організованість, відповідальність; на основі текстового дидактичного матеріалу розширити уявлення учнів про творчість Василя Симоненка, підвести до усвідомлення його творчого доробку як невичерпного джерела філологічних досліджень.