Стаття №1 з журналу «ДИВОСЛОВО» №12 (765) 2020 р.
«ПРИХОВАНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН У ШКОЛІ» ЯК ФУНДАМЕНТ
УКОРІНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ПРАКТИК І СТЕРЕОТИПІВ
У СУСПІЛЬСТВІ
Вікторія ЛЕЩЕНКО, експерт з антидискримінації в освіті
У статті розглянуто вплив «прихованого навчального плану у школі» на вкорінення дискримінаційних практик і стереотипів у суспільстві; наведено випадки транслювання учнівству дискримінаційних практик і стереотипів через засоби навчання, зокрема підручники з української мови та літератури для різних класів, під час засвоєння офіційної навчальної програми.
Ключові слова: «прихований навчальний план», видимий образ навчання, сегрегація, поляризація, стереотип, об’єктивна картина світу, концептуальна картина світу, мовна картина світу, пряма дискримінація, непряма дискримінація, незахищені ознаки, андроцентризм.
«HIDDEN CURRICULUM IN SCHOOL» AS A FOUNDATION
FOR THE INTRODUCTION OF DISCRIMINATORY PRACTICES
AND STEREOTYPES IN SOCIETY
Victoria LESHCHENKO, expert on anti-discrimination in education
The article considers the influence of «hidden curriculum in school» on the introduction of discriminatory practices and stereotypes in society; the paper offers cases of transmission of discriminatory practices and stereotypes to students through teaching aids, in particular textbooks on Ukrainian language and literature for different classes in the course of mastering of the official curriculum.
Key words: «hidden curriculum», visible image of learning, segregation, polarization, stereotype, objective picture of the world, conceptual picture of the world, linguistic picture of the world, direct discrimination, indirect discrimination, unprotected traits, androcentrism.